Genijalna zamisao u pet slova

Hans Vilsdorf zvanično je prijavio i registrovao „Rolex“ kao robnu marku u Švajcarskoj 2. jula 1908. godine – majstorski potez koji će oblikovati budućnost ove kompanije.

©Rolex

Istinski vizionar, Hans Vilsdorf zaista je bio ispred svog vremena po pitanju intelektualne svojine. Uistinu, ime kao što je „Rolex“, s tri jaka suglasnika i dva samoglasnika, odgovara kriterijumima koji i danas važe prilikom uspešnog odabira imena za neku robnu marku.

Zahtevi Hansa Vilsdorfa u potrazi za imenom „Rolex“ bili su iznenađujuće moderni. Odlučio je da ime mora: da je kratko, najviše do pet slova; da se lako izgovara na svim jezicima; da je zvučno; da je pamtljivo; da dobro izgleda na satnim mehanizmima i brojčanicima.

©Rolex

Hans Vilsdorf se dvoumio između nekoliko opcija pre nego što je jednog dana, igrom slučaja, doneo svoju odluku. Kako je ispričao u svom govoru 2. jula 1958. godine, povodom obeležavanja 50. godišnjice brenda: „Pokušao sam da pravim kombinacije slova abecede na sve moguće načine. Tako sam dobio na stotine imena, ali nijedno mi se nije činilo da je sasvim dobro. Jednog jutra, dok sam se vozio na gornjem nivou konjskog omnibusa duž ulice Čipsajd u Londonu, jedna ptičica mi je došapnula u uho „Rolex“. „Nekoliko dana kasnije zaštitni znak „Rolex“ prijavljen je i zvanično registrovan u Švajcarskoj. Godine 1913. marka „Rolex“ je registrovana i na međunarodnom nivou. Danas je registrovana širom sveta.

©Rolex

Nakon što je zaštitio ime, Hans Vilsdorf imao je još jedan izazov pred sobom: da uveri trgovce da na svoje satove stave ime „Rolex“. U to vreme svaki trgovac – juvelir ili proizvođač satova –želeo je da stavi svoje vlastito ime na brojčanik, i da ne otkrije ime dobavljača ili proizvođača. Zato je Hans Vilsdorf išao je korak po korak, kao što je naveo u svojim memoarima. „Isprva sam se usudio da na svakom šestom satu ispišem „Rolex“, nadajući se da će ovaj sat proći i prodati se. Vremenom sam skupio hrabrost da ga stavim na dva od šest satova, a kasnije i na tri.“

1926. godine, kada je lansiran Rolex-ov vodootporni ručni sat Oyster (Ostriga), Hans Vilsdorf se zakleo da se od tog dana ni jedan sat  više neće isporučiti bez imena „Rolex“ ispisanog na brojčaniku, kućištu i mehanizmu sata. Više nije bilo povratka nazad.

©Rolex

IZDVOJENE TEME

uživanje & odmor

Opuštanje
tela & uma

Kultivacija morske soli zahteva mirnoću i staloženost i punu koncentraciju misli. Inspirisan tim primerom izveden je i ceo koncept hotela.

uživanje & odmor

Lepota od kamena u kamenu

Prema početnoj ideji preoblikovanja kamena, projektovan je i sagrađen rezidencijalni kompleks i hotel čije su fasade izrađene od kamena.

Intervjui

Živa
legenda

Kada nešto traje toliko dugo da se o njegovom postojanju ispredaju i žive legende, samo može da znači da to nešto vredi.

bilten

Budite u toku sa jedinstvenim temama o luksuzu i biznisu. 

Šaljući svoje podatke, pristajete da primate informativne i komercijalne elektronske poruke od magazina Business & Luxury, uključujući personalizovane poruke. Možete se odjaviti u bilo kom trenutnom kliku na link u podnožju bilo koje naše e-poruke. Za više informacija o tome kako se vaši podaci koriste, pročitajte politiku privatnosti.

Business & Luxury | All Rights Reserved ©