ROLLS-ROYCE obeležio je 115 godnia savršenstva i inovacija

Čarls Rols i Henri Rojs prvi put su se sreli u hotelu Midland u Mančesteru 4. maja 1904; taj susret je promenio tok istorije automobilske industrije. Tačno 115 godina kasnije, kompanija koju su toga dana dogovorili da oforme nastavlja s postavljanjem globalnih standarda u pogledu inovacija i izvrsnosti, i podržava njihovo nasleđe kao stvaraoce „najboljeg automobila na svetu“.

Henri Rojs i Čarls Rols

Rols i Rojs bi se nesumnjivo iznenadili automobilima proizvedenim pod njihovim imenima u 2019. godini. Tokom jednog veka (i više) koliko je prošlo od predstavljanja njihove prve mašine od 10 KS na salonu automobila u Parizu, potpuno su se promenili materijali, tehnologija i način proizvodnje. Ipak, u nekoliko ključnih oblasti, kompanija Rolls-Royce Motor Cars i dalje održava neraskidive veze s tim pionirskim danima; a po svom pristupu, instinktima i vrednostima, bila bi odmah – i sa zadovoljstvom – prepoznata od strane svojih osnivača.

U svoje prve dve godine kompanija Rolls-Royce je proizvela svega 10 automobila: u 2018. godini isporučila je 4.107 – najveću ukupnu količinu na godišnjem nivou u svojoj istoriji – i to kupcima u preko 50 zemalja.

Povratak proizvodnji karoserija

Na linije i stil prvih automobila marke Rolls-Royce očigledno su uticale konjske kočije koje su oni zamenili. To nije slučajno, jer su ih ručno izrađivali isti majstori koji su pravili i kočije i koji su bez napora preneli svoju veštinu i umeće sa jedne odlazeće tradicije na novu tehnologiju. Izrada karoserija u kompaniji Rolls-Royce prestala je 1960-ih, ali u 2017. godini ovaj zanat je imao svoj trijumfalni povratak u vidu modela „Sweptail“ – specijalno izrađene karoserije po želji kupca koji je tražio  „najbolji mogući grand turer“.

„Sweptail“ je zaista jedinstvena kreacija, sa siluetom koja se više nikad neće ponoviti i pojedinim detaljima enterijera, uključujući hladnjak za šampanjac posebno dizajniran tako da drži samo bocu šampanjca Dom Pérignon iz 1973.

Crni bedž

Model Black Badge nastao je kao odgovor kompanije Rolls-Royce maloj i odabranoj grupi klijenata koji su od nje tražili automobile sa specifičnim, fokusiranim karakteristikama koje odražavaju njihov drugačiji pogled na život, uspeh i luksuz koji upražnjavaju. Ti ljudi su odlučili da se drugačije definišu od svoje šire društvene grupe; kao podgrupa unutar podgrupe.

Već više od jednog veka takve osobe sa mračnim i nemirnim duhom, privlačila je jedinstvena draž automobila Rolls-Royce. Revolucionari poput ser Malkoma Kembela, Hauarda Hjuza i Muhameda Alija delili su osnivačku filozofiju ove marke; beskompromisno odbijanje da se prihvati status kvo i stalna težnja ka inovacijama, stvaranjem i unapređivanjem.

Njihov nemirni duh takođe je delio i suosnivač marke; i sam jedan od neobičnih ličnosti svog doba. Uvaženi Č. S. Rolls bio je čovek u žurbi. Nije bio zadovoljan time što je iz korena izmenio industriju putničkih vozila, već je tražio nešto više i u svoju težnju ka napredovanjem i avanturama zadovoljio je u vazduhu; ta strast će na kraju dovesti do njegove prerane smrti kada mu je bilo samo 33 godine.

Upravo je taj neuništivi duh, još od lansiranja modela Black Badge, očarao danas toliko mladih vlasnika koji vole automobile Rolls-Royce, znajući da nijedan drugi proizvođač luksuznih automobila ne poseduje viziju i fleksibilnost da udovolji njihovim zahtevima i u dizajnerskom i tehničkom pogledu. Zaista, Black Badge služi da unapredi inherentne karakteristike koje su privukle ovoj marki toliko ljubitelja luksuza.

Prilikom osmišljavanja automobila Wraith, Ghost i Dawn iz familije Black Badge, posebni konstruktori i inženjeri crpli su inspiraciju iz svog instinktivnog razumevanja jedinstvenih života ovih izvanrednih muškaraca i žena kako bi došli do dizajna i tehničkih rešenja koja savršeno ističu inherentne vrednosti ovih sjajnih automobila.

Modeli Black Badge su „alter ego“ standardnih modela: tamniji, smeliji, s više snage i obrtnog momenta, i sa poboljšanom dinamikom vožnje kako bi marka Rolls-Royce zainteresovala novu publiku.

Bez napora, svugde

U julu 1917. godine britanski diplomata Hju Lojd Tomas, večerao je u jednom klubu u Kairu sa svojom suprugom Ajlin, kad je muškarac u lepršavoj odori uleteo unutra i upitao: „Čiji je ovaj je Rolls-Royce napolju?“ Kad mu je Ajlin odgovorila da je njen, čovek je izjavio da ga konfiskuje „u ime oružanih snaga Njegovog Veličanstva“ i odvezao se. Bio je to, naravno, T. E. Lorens, većini poznatiji kao Lorens od Arabije; njega i automobil će potom ovekovečiti na jednoj od najpoznatijih fotografija Prvog svetskog rata.

Jedan vek nakon Lorensovih podviga, Rolls-Royce je ponovo proizveo automobil sposoban da osvoji i najsurovije predele na Zemlji. Cullinan, superluksuzni SUV izazvao je međunarodnu senzaciju prilikom svog lansiranja 2018. godine i postavio je novi globalni standard u luksuznoj terenskoj vožnji. Cullinan je projektovan od nule kako bi omogućio kupcima da odu bilo gde, vide bilo šta i urade sve što žele s potpunim poverenjem, ušuškani u udobnosti i sjaju koje ime Rolls-Royce podrazumeva. Da bi dokazao svoju sposobnost kretanja po svim terenima, automobil se u partnerstvu sa kompanijom National Geographic otisnuo na odiseju dugačku 12.000 kilometara kroz neke od najizazovnijih terena na svetu.

„Itekako smo svesni svog nasleđa: ogromna je privilegija nastaviti i nadgraditi posao započet pre 115 godina“, objašnjava Torsten Miler-Otvos, izvršni direktor kompanije Rolls Royce. „Ali takođe razumemo da su naši osnivači bili vizionari koji su uvek nastojali da rade na nov i drugačiji način. To je onaj duh savršenstva i inovacije koji kompanija  Rolls-Royce Motor Cars danas oličava i slavi.“

© Business & Luxury 2023